45. HUGO BOSS
www.hugoboss.com
minőség és elegencia
Hugo Boss, a német divattervező 1923-ban alapította meg
cégét Metzingenben, egy kis városban Stuttgartól délre. A vállalat kezdetben
szinte a teljes csőd ellen küzdött, de miután az alapító csatlakozott a náci
párthoz, karrierje felfelé ívelt. Hitler felemelkedésével Hugo Boss is egyre
sikeresebb lett, köszönhetően az SS és SA katonák egyenruháinak.
A köztudatban úgy él, hogy Boss tervezte az egyenruhákat, de
ez nem igaz. Az SS első egyenruháit 1925-ben, a szervezet alapításakor varrták
meg, korábbi lengyel uniformisok alapján. 1932-ben tervezte meg az elhíresült fekete
ruhát két művészi
végzettségű SS katona, Karl Diebitsch és Walter Heck. Az viszont igaz, hogy
Hugo Boss gyártotta ezeket.
Amikor Németország
vereséget szenvedett a háborúban, a tervező elvesztette megbecsülését,
így kisebb visszaesés volt megfigyelhető az üzlet forgalmában. 1948-as halála
után a cég továbbra is fennmaradt hírnevének és unokáinak köszönhetően, de
utódai inkább az öltönyökre fókuszáltak. Célcsoportjuk az új generáció fiatal,
ambiciózus üzletemberei voltak, ennek megfelelően áraik a hetvenes években
megemelkedtek. Olyan jól ment az üzlet, hogy 1976-ban a cég terjeszkedni
kezdett, üzletet nyitottak az Egyesült Államokban. A cég politikájának
köszönhetően a hatvanas-hetvenes években a Boss öltönyök minőségük,
eleganciájuk, vonalaik miatt egyre népszerűbbé, egyfajta mércévé váltak az
üzletemberek körében. A termékkínálat is bővült 1984-ben, ekkor jelent meg a
brand első illata Boss No.1 néven. Ezt követte a Boss Sport, a Boss Spirit, a
Boss Elements, a Boss Elements Aqua, majd bemutatták a Boss Hugo Boss parfümét
és 2000-ben az első női terméket, a Boss Womant. 1998-tól Joachim Vogt, az
akkori igazgató ideje alatt a cég ismét fejlesztésen ment keresztül. Vogt álláspontja
az volt, hogy hiába tartoznak a vezető férfi divatházak közé, ez nem elég,
újabb részlegeket kell létrehozni. Ekkor vezették be a Hugo Boss Baldessarini
vonalat, valamint a női Hugo Bosst is. Az előbbi a brand-en belül egy magasabb
szintű luxust képvisel, amelyre a finom anyagok, például a kasmír, a tiszta
selyem és az ír vászon a jellemző. A Hugo Boss csak 1998-tól gyárt női
darabokat, amelyeket a Charlie angyali című film szereplői is népszerűsítettek,
köztük Cameron Diaz és Drew Barrymore.
Jelenleg ötféle Hugo Boss termékcsoport közül választhatunk. Az első a Boss
Black, amely elegáns viseletet, sportruházatot és kiegészítőt is kínál nőknek,
férfiaknak egyaránt. A következő márkatípus a Boss Selection, ami a
Baldessarini utódja (ugyanis ezt a részleget a cég akkori igazgatója, Bruno
Salzer eladta a kis forgalma miatt). Ebből a változatból csak férfiak
válogathatnak, szemben a Boss Orange-zsal, amely mindig követi az aktuális
divatot, és gyakran jellemzik darabjait a feltűnő színek. A Hugo Boss Hugo nevű
márkája kreativitással, egyéni stílussal rendelkezik, és ezekből a termékekből
szintén vásárolhatnak hölgyek is. Az ötödik változat, a Boss Green viszont csak
férfiak számára tervez, inkább sportos ruhákat.
A vállalat jelenlegi igazgatója Claus-Dietrich Lahrs, aki 2008-tól vette
át a vezetést.
|
Német katonai egyenruhák |
|
Férfi kollekció a 70-es évekből |
|
A No. 1-es parfüm |
|
Cameron Diaz Boss kapmányban |
|
Női modell 2001-ből |
|
Női parfüm |
|
2013 |
|
2014 |
|
2015 |
|
2016 New York Fashion Week |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése