2017. február 20., hétfő



31. FENDI

Adele és Edoardo Fendi

bőr, szőrme, luxus, luxus, luxus
 
A Fendi divatház egy kis római szőrmekereskedésből nőtte ki magát Olaszország egyik vezető luxusmárkájává. A Fendi márkát 1925-ben hozta létre egy egy fiatal házaspár, Edoardo és Adele Fendi. A kezdettekkor egy táska- és szőrmeboltot nyitottak Rómában, a via del Plebiscit-on. A termékek kiváló minősége miatt a kis üzlet híre hamar elterjedt és a Fendi egyenesen presztízsmárkává vált. 1946-ban a házaspár 5 lánya is csatlakozott a családi vállalkozáshoz, akik új ötleteket és energiát hoztak az üzletbe. Mikor a lányok átvették az irányítást, Paola kezdett a szőrmékkel foglalkozni, Anna a bőrárukkal, Franca volt a marketinges, Carla az üzletvezető, Alda pedig az eladásokat felügyelte.Ezt követően jelent meg a köztudatban a divatot és ezen belül a szőrme pozícionálását forradalmasító Karl Lagerfeld, aki 1962-től a Fendi bundák tervezője, kreatív igazgatója lett. Lagerfeld a "ready-to-wear" vonallal új formákat, innovatív technikákat vitt a gyártásba, amellyel a nehéz szőrmét könnyedebbé, modernebb, hétköznapibb viseletté álmodta. Lagerfeld nevéhez fűződik a dupla F logo tervezése is. Mikor Maria Silvia Venturini Fendi (Anna Fendi lánya) lett a táska részleg kreatív igazgatója, akkor a híressé vált baguette formával a részleg profitja az egekbe szökkent, hosszú előjegyzéses listával lehet(ett) hozzájutni a legújabb darabokhoz. Az első órakollekció Silvia Venturini Fendi nevéhez fűződik, amelyet 1988-ban dobták piacra. Ez volt a Fendi’s Zucca kollekció, amely egyszerre volt sportos, fényes és vonzó mind a nők mind a férfiak számára. A legmagasabb minőségben készülnek, valamint a svájci ETA óraszerkezet van bennük. Az ezredfordulón a Fendi márka a LVMH tulajdonába került, napjainkra, pedig az apró családi vállalkozás már egy neves vezér luxusmárkává vált. Világszerte több mint 100 luxusüzlettel rendelkezik és azon keresztül éves szinten 160 millió eurót meghaladó forgalmat bonyolítanak. A Fendi egyik legnagyobb sikere, a még 1997-ben megalkotott Fendi Baguette táska, ami nevét a francia kenyérrel való hasonlóságáról kapta. A több mint 600 változatban kapható táska hamar kultikus tárggyá vált. További híres táskaformájuk még a 2jours, Peekaboo, Pequin, Spybag. Érdekes ötleteikkel mindig sikerül a középpontba kerülniük, 2007-ben a kollekciót Pekingben, a Kínai Nagy Falon mutatták be, több ezres tömeg feszült tekintetével kísérve. 2014-ben felkértek tíz hírességet, hogy tervezzék meg saját Peekaboo táskájukat, amelyből két darab készült, egyik a tervezőnél maradt, a másikat elárverezték, és a gyermekekért tevékenykedő Kids Company kapta meg jótékonysági alapon a teljes összeget. A "tervezők" között olyan nevek szerepeltek, mint a modell Cara Delevingne, Jerry Hall, és lánya Georgia May Jagger, a színésznő Gwyneth Paltrow, Naomie Harris, az énekesnő Adele, a divat illusztrátor Tanya Ling, a haditudósító újságíró Katie Adie (akinek halvány rózsaszín táskája a békét szimbolizálja), a képzőművész Tracey Emin, és az építész Zaha Hadid (akinek pillantsatok rá műveire, mert hihetetlenül érdekes formákat alkot).
Illatok:

Fendi (1985)

Fendi Uomo (1988)
Asja (1992)
Fantasia (1996)
Life Essence (1996)
Theorema (1998)
Theorema Leggero (2002)
Celebration (2004)
Fendi 2004 (2004)
Fendi for men (2004)
Palazzo (2007)
Fan di Fendi (2010)
L'Acquarossa (2013)
Furiosa (2014)

 
A Fendi lányok
Az első Fendi üzlet
 
1965: Lagerfeld csatlakozik a Fendihez
Lagerfeld Modell 1970
 
2010

 
Bemutató a Kínai Nagy Falon 2007

Peekaboo táskák


2014

 
2015
 
2015

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése