4. ALEXANDER WANG
Youth Culture. Letisztult, minimalista, fiatalos, urbanista, sportos, modern.
www.alexanderwang.com
San
Fransisco-ban született, taiwani szülők gyermeke. Tizennyolc évesen költözik
New York-ba, hogy divattervezést tanuljon a Parsons School of Design-ban. Az
iskolát félbehagyja és 2007-ben bemutatja első kollekcióját, hanyag városi sikk
jegyében. 2009-ben alapítja meg saját márkáját T by Alexander Wang néven, amely
hétköznapi viseletre szánt pamut termékeket kínál, cipőkkel és kiegészítőkkel.
2008-ban elnyeri a Vouge és a Council of Fashion Designers of America in
Women's Wear díját. A következő években sorra nyeri a díjakat és elismeréseket,
Swarowski Az Év Női Kiegészítő Tervezője címet kétszer kapja meg, és ő a
2009-es Swiss Textile Award nyertese is. 2012-ben fiatal kora ellenére a Balenciaga
kreatív igazgatójává nevezik ki. A divatház színeiben bemutatott 2013-as
kollekciója nagy siker arat, igazolja a választást. A H&M felkérésére
2014-ben kollekciót tervez az áruházláncnak, sportos stílust ötvözve a városi
viselettel. A társulás óriási siker, a kollekció pillanatok alatt elfogy.
Alexander Wang munkái letisztultak, egyenes vonalvezetésűek, gyakran unisex,
vagy férfias szabásúak. Jellemzően fekete, monokróm színekben gondolkodik –
kivétel ez alól egy 2009-es bemutatója, ahol korábbi kritikákra válaszolva
narancs, lila, pink színeket adott a modellekre. Mottója: A divatnak nem az a
lényege, hogy mi illendő. Az öltözködés sokkal élvezetesebb, ha téged tölt el
örömmel.
2013. Spring |
2014 H&M kampány |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése